Dag 3 - Morgonstund har guld i mund

Klockan halv fyra på morgonen vaknar jag (Erik) av att solens första strålar lyser in genom det öppna fönstret, utanför kluckar vågorna och vinden svalkar. Det färgspel som nu äger rum på himlavalvet ör oerhört vackert, det brinnande eldklotet höjer sig över trädtopparna i takt till Johns snarkningar.

Jag vänder på mig och sover vidare.

Klockan sju försöker jag få liv i skäggmonstret som vilar i slafen under, men nae först klockan åtta får man väcka honom :P Som en irriterande snorunge är jag på honom och till slut så ringer klockan åtta, då ska han helt plötsligt snooza!? Nahedu! Vi gjorde en deal att först när vi kommit över polcirkeln får man snooza, så många mil kvar än.

Så här pigg är John på morgonen ;)


Längst bort vid husbilen ser ni John som står och packar bilen inför dagens äventyr.


Här har ni utsikten från bilen där jag nu sitter och skriver. John har vandrat iväg bort till lokstallarna igen och betraktas som försvunnen. Funderar över dagens mål, norr över blir det i alla fall! Kistan knorrar dessutom eftersom vi ännu inte ätit, blir nog turistvägen "tre sjöar" som går precis utanför Nora som blir den första etappen.

Hörs senare ;D /Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0